طعم تلخ قیمت مرغ و میوه در یاسوج/ مردم در تامین مایحتاج اولیه خود مانده اند 

قیمت سرسام آور میوه جات در مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد این روزها در کنار قیمت مرغ و تخم مرغ و انواع کالاهای اساسی دیگر رمقی برای مردم نگذاشته است.
کد خبر: ۹۳۲۱۸۴۶
|
۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج کهگیلویه و بویراحمد, اگر چه  انواع میوه  در مغازه های میوه فروشی شهر یاسوج به وفور دیده می شود اما قیمت های سرسام آور با جیب مردم جور در نمی آید به طور مثال لیموشیرین هرکیلو 15 هزار تومانی تا پرتقال 19 هزار تومانی و موز 50 هزار تومانی و ... 

مشکل از کجاست که در کهگیلویه و بویراحمد اینگونه شاهد پرکشیدن  قیمت مرغ و میوه و نیازهای مردم هستیم ؟  کارگری که روزانه یک ریال درآمد ندارد  چگونه  می تواند سمت مغازه های میوه فروشی و مرغ فروشی ها برود ؟  چه کسی مسئول است ؟ نظارت بر بازار کجا رفته است؟  میدان میوه و تره بار چه سرنوشت نامعلومی به خود گرفته است؟

این روزها دیگر فقر و گرانی در مرکز پایتخت طبیعت و حتی شهرهای استان  بیدا می کند تا جایی که خرید پای مرغ و  سنگدان و جگر و دل  به یک آرزو تبدیل شده است.  دارا  کالای مورد نیازش را می خرد و ندار نگاهی به نیازهایش در مغازه ها می ندازد و با حسرتی می گذرد.

قیمت مرغ  یک شبه از 21 هزارتومان به 27 هزار تومان می رسد ، در این شهر چه می گذرد ، میوه کیلویی 5 هزار تومان یک شبه  20 هزار تومان می شود ، یک عدد ماسک 1000 تومانی  2000 تومان فروخته می شود .... آیا  کسی نظارت می کند ؟ آیا نظارت ها و جریمه ها بازدارنده است؟

چرا فروشگاه های زنجیره ای و اصناف متخلفی که به دلیل گرانفروشی و تقلب و احتکار پلمب می شود  به یکباره به صبح نرسیده فک پلمب و باز می شوند ؟  اینها سوال های بی جوابی است که در اذهان عمومی  می چرخد .

کجای کار ایراد دارد که شهر کوچکی مانند یاسوج این چنین در باتلاق گرانفروشی و کم فروشی و  فریب مشتری فرو رفته است؟

تا کی باید شاهد بازرسی های  بی اثر و یا کم اثر  نهادهای مربوطه در سطح استان باشیم. چرا قوانین بازدارنده نیست و با متخلف با مماشات برخورد می شود . آیا اگر با چند متخلف به طور قاطع برخورد شود کسی جرات چنین تخلفاتی را خواهد داشت.

به نظر می رسد هم مردم و هم مسئولان باید با عزم جدی ریشه این نابسامانی های موجود در بازار را قطع کنند چرا که فشار زیادی بر طبقات مستضعف و محروم جامعه وارد شده است .

نمی خواهم بیش از این اتفاقات زیر پوست شهر را  چنگ بزنم و دردها را تازه کنم اما  مسئولان عزیز به فکر مردم باشید و بدانید کرونا, فقر و نداری ، بیکاری و هزاران درد  هدیه خوبی به مردم نیست.

مردم در تامین مایحتاج اولیه خود مانده اند  پس ای که دستت می رسد کاری  بکن  ... 

فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر مواسات و همدلی و کمک مومنانه در این شرایط سخت اقتصادی و کرونایی امیدی در دل محرومان و مستضعفان است . پس بیاییم کمی بیشتر هوای همدیگر را داشته باشیم .

انتهای پیام/

ارسال نظرات